W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa klasa 5b wraz z wychowawcą na lekcjach wychowawczych realizuje temat „Wokół wierszy i bajek”. W okresie świątecznym czytamy książkę Alana Snow „Jak pracuje Święty Mikołaj?”.
Z powyższym tematem zmierzyła się klasa 1 LO w celu realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w której udział bierze nasza szkoła.
Pierwszym etapem było wyszukanie odpowiednich pozycji do opracowania wybranego tematu. Uczniowie zdecydowali się w większości na lektury, ale także znalazły się książki spoza kanonu, jak i również bajki. Następnie uczniowie dokonali przekładu intersemiotycznego. Ostatni etap polegał na stworzeniu wspólnego projektu.
W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa klasa Vc przeprowadziła projekt pt. „Nie oceniaj książki po okładce”. Polegał on na zaklejeniu okładki oraz strony z tytułem i autorem dowolnym papierem, a następnie wymianie książek między uczniami. Czytając utwory dzieci oceniają treść, a nie wygląd.
Po omówieniu lektury "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" na początku listopada klasa 6E zamknęła wszystkie sekrety książki w lapbookach. To coś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na dany temat, przy czym są one podane w atrakcyjnej formie: kieszonek, karteczek o różnych kształtach, kopert, zdjęć, harmonijek.
Uczniowie przygotowani do zajęć, zaopatrzeni w różnorodne materiały z ochotą i zapałem wykonywali swoje KSIĄŻKI NA KOLANACH (tak często mówi się o lapbookach). Taka forma pracy bardzo im się podobała, a efekt końcowy zaskoczył ich samych.
W piątek 6 grudnia w naszej szkole został rozstrzygnięty konkurs „MATEMATYCZNO-ŚWIĄTECZNY”. Wśród wielu ciekawych, oryginalnych prac bardzo ciężko było wyłonić zwycięzców..
Laureaci konkursu:
MIEJSCE 1 TYMOTEUSZ 6C
MIEJSCE 2 OLIWIER 6E
MIEJSCE 3 AGNIESZKA 6A
MAŁGOSIA 5A
JULIA 5A
ZUZANNA 6A
KAJA 6C
MIEJSCE 1 KAROLINA 7C
MIEJSCE 2 ANASTAZJA 7A
MIEJSCE 3 JULIA 7A
ZUZANNA 7C
Pozostali uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy. Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie nagród oraz wyróżnień. Zapraszamy do zapoznania się z pracami konkursowymi w galerii oraz
w sali numer 4.
Organizatorzy
czytaj więcej »Klasa czwarta b do realizacji Narodowego Programu Czytelnictwa wybrała temat "Booktalking - czytanie książki na godzinie wychowawczej, stworzenie jej reklamy.
Kochani przed nami kolejny etap konkursu Mistrz Języka Angielskiego!!
Tym razem obracamy się w tematyce Bożonarodzeniowej oraz tradycji krajów anglojęzycznych związanych z tym świętem.
Zapraszamy do wspólnej zabawy :)
Link do testu: https://liblink.pl/wJgxqvqC5k
Hasło: ZSMS
GOOD LUCK :)
Podczas pewnej listopadowej lekcji języka polskiego w klasie 5D pojawił się niezwykły gość. Był nim bohater liryczny utworu Juliana Tuwima. Tytułowy DESZCZYK „przybył” na zaproszenie dzieci, które tego dnia zapoznały się z wierszem. Aura za oknami sprzyjała omawianemu tematowi, gdyż wówczas na zewnątrz padał deszcz.
Po analizie i interpretacji utworu piątoklasiści dokonali przekładu intersemiotycznego, czyli namalowali to, co poeta przedstawił słowami. Każdy uczeń narysował swoją wizję obrazu poetyckiego, bawiąc się przy tym doskonale. Taka forma zajęć pomaga młodemu odbiorcy w zrozumieniu poezji oraz zachęca do czytania wierszy.
Zajęcia odbyły się w ramach projektu związanego z Narodowym Programem Rozwoju Czytelnictwa.